"> نشانه ها و تشخیص علائم بیماری از روی چهره افراد! - اسپیکر حرفه ای | سینما خانگی | اسپیکر بلوتوثی | اسپیکر دوتکه | اول مال | فروشگاه اینترنتی

نشانه ها و تشخیص علائم بیماری از روی چهره افراد!

تشخیص بیماری

نشانه ها و تشخیص علائم بیماری از روی چهره افراد!

طبق بررسی های جدید محققان، چهره افراد و تغییر ظاهر انسان می تواند نشانگر ابتلا به بیماری های مختلف باشد که هر بیماری و اختلال در سیستم های مختلفِ بدن، تغییراتی در یک قسمت از بدن ایجاد می کند. پزشکان توصیه می کنند که در صورت مشاهده هر گونه تغییر در ظاهر صورت خود نگران باشید و با پزشک تان تماس بگیرید، بخصوص برای تشخیص ابتلا به ۸ وضعیت خطرناک که در چهره خودنمایی میکند که در این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…
کم کاری تیروئید:
 پوست خشک علامت هشدار دهنده دهیدراتاسیون یا کم آبی بدن است. همچنین ممکن است نشان دهد که یک مشکل جدی تر وجود دارد که عملکرد غدد عرق را تحت تاثیر قرار داده است؛ مانند دیابت یا کم کاری غده تیروئید. نشانه های دیگری از کم کاری تیروئید عبارتند از احساس سرما، افزایش وزن، خستگی. علائم دیگر دیابت نیز از این قرارند: تشنگی شدید، ادرار مکرر و تاری دید.
بیماری های قلبی:
 به گفته پژوهشگران دانمارکی، وجود لکه های زرد روی پلک می تواند نشانه افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی و دیگر بیماری ها باشد. لکه های زرد روی پلک یا گزانتلاسما که عمدتا از کلسترول ایجاد می شود، می تواند نشانه ای از دیگر چربی هایی باشد که در بدن ساخته می شوند. مطالعات روی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به بیماری های قلبی نشان داد که ۴ درصد آنها مبتلا به گزانتلاسما بوده و ۷۰ درصد آنها بیشتر احتمال دارد که به سخت شدن شریان ها مبتلا شوند.
سکته مغزی:
 عدم تقارن صورت می تواند یکی از نشانه های سکته مغزی باشد که نیاز به تماس فوری با اورژانس دارد. بی حسی در یک طرف صورت و مشکل در صحبت کردن از نشانه های دیگر سکته مغزی است که برای جلوگیری از تشخیص اشتباه باید در نظر گرفته شود.
بیماری های کبد:
 رنگ پریدگی می تواند نشانه ای از ابتلا به کم خونی باشد. اما زرد شدن پوست حکایت از ابتلا به بیماری های کبدی دارد. رنگ مایل به آبی در لب ها یا ناخن نیز می تواند نشانه ابتلا به بیماری های قلبی یا ریوی باشد.
مشکلات گوارشی:
 برخی از مشکلات گوارشی خود را روی پوست نشان می دهند. لکه های قرمز روی پوست می تواند نشانه ابتلا به بیماری سلیاک باشد که یک اختلال خود ایمنی ناشی از عدم تحمل گلوتن است. راش های پروانه ای شکل در سراسر گونه یا پل بینی نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری لوپوس را یادآوری کند که آنهم یک بیماری خود ایمنی است. آلرژی، آکنه، اگزما، و عفونت های خاص نیز می تواند منجر به بثورات صورت شود.
آپنه انسدادی خواب:
 عقب رفتن چانه همراه با صفات دیگری مانند گردن ضخیم یا فک کوچک می تواند نشانه ای از ابتلا به آپنه خواب باشد که در آن تنفس هنگام خواب برای ده ثانیه یا بیشتر بارها و بارها قطع می شود.
ام اس:
 در موارد حاد، انقباض غیر ارادی چشم ها نشان دهنده ابتلا به بیماری ام اس است.
سرطان:
 افتادگی پلک می تواند علامت سکته، سرطان ریه و فلج عصبی صورت باشد. بیماری‌ هایی که بر عصب‌ صورت تاثیر می‌ گذارند، سبب ضعیف و فلج شدن بخشی از چهره می شوند. تصور می شود، ویروسی که سبب بروز تبخال می شود با تاثیر بر عصب های صورت سبب افتادگی و دشواری در باز و بسته کردن پلک‌ها و شل شدن پوست اطراف دهان می شود. افتادگی پلک ‌ها، همچنین، یکی از نشانه‌ های احتمالی بروز سکته و ابتلا به سرطان ریه نیز است.


فروش محصولات استوک (کیس استوک . مانیتور استوک . لپ تاپ استوک . سرور استوک )

اشتراك گذاری نوشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *