"> آشپزخانه هند: پلو کجری یا کیچری - اسپیکر حرفه ای | سینما خانگی | اسپیکر بلوتوثی | اسپیکر دوتکه | اول مال | فروشگاه اینترنتی

آشپزخانه هند: پلو کجری یا کیچری

آشپزخانه هند: پلو کجری یا کیچری

کجری یا کیچری، یکی از پلوهای معروف هندی است که توسط رستوران‌ها و سرآشپزهای مختلف به روش‌های متفاوتی پخته می‌شود. مواد ثابت در هر کجری، گشنیز ساطوری‌شده، ادویه، پیاز و سیر است.
مواد لازم برای۴ نفر:
برنج: ۴۰۰گرم، خیس‌شده
کنسرو ماهی تن/ ماهی تازه برای ۴ نفر
پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری‌شده
سیر: ۲حبه، ساطوری‌شده
گشنیز: یک دسته کوچک، ساطوری‌شده
زردچوبه: ۲ قاشق چای‌خوری
ادویه کاری: یک قاشق غذاخوری
گردلیمو: یک قاشق غذاخوری
ماست ساده: ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
کره: ۳۰ گرم (۲ قاشق غذاخوری)
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
روش تهیه:
روغن را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کرده و پیاز را ۵دقیقه در آن تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. سیر، زردچوبه و ادویه کاری را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید. گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و ۲دقیقه تفت دهید تا مواد آب بیندازد.
آب برنج را خالی کرده و آن را داخل قابلمه بریزید. کره و گردلیمو را اضافه کرده و غذا را هم بزنید تا کره آب شده و روی برنج بنشیند. ماست را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.
به اندازه‌ای که یک بند انگشت آب روی برنج را بگیرد، آب جوش روی مواد داخل قابلمه بریزید. شعله را زیاد کنید تا به جوش آید. سپس صبر کنید تا آب برنج تبخیر شود. شعله را کم کرده و در برنج را بدون دم‌کنی بگذارید. پس از ۳۰دقیقه برنج دم کشیده است. هنگام سرو کردن، گشنیز ساطوری‌شده را با آن مخلوط کرده و در دیس بکشید. ماهی را جداگانه سرخ یا آبپز کرده و با این برنج میل نمایید. در صورت عدم دسترسی به ماهی از تن ماهی نیز میتوانید استفاده کنید.
نکات:
۱-    در هند، همراه این غذا تخم‌مرغ آب‌پز سرو می‌کنند.
۲-    این غذا را در اصل با تکه‌های سرخ‌شده فیله ماهی طبخ می‌کنند.
۳-    در این دستور غذایی مقدار ادویه و فلفل کم شده است تا برای همه قابل‌خوردن باشد. در دستور اصلی ۲ قاشق چای‌خوری تخم خردل، ۲ قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و ۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه ساطوری‌شده وجود دارد که به دلیل تندی بیش از اندازه آ برای طبع اکثر ایرانی ها میتواند دل به خواه اضافه شود.



فروش محصولات استوک (کیس استوک . مانیتور استوک . لپ تاپ استوک . سرور استوک )

اشتراك گذاری نوشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *