"> روش جوان سازی سلول های مغز؛ با این کارها سلول های مغز تقویت می شوند! - اسپیکر حرفه ای | سینما خانگی | اسپیکر بلوتوثی | اسپیکر دوتکه | اول مال | فروشگاه اینترنتی

روش جوان سازی سلول های مغز؛ با این کارها سلول های مغز تقویت می شوند!

جوان سازی مغز

روش جوان سازی سلول های مغز؛ با این کارها سلول های مغز تقویت می شوند!

مغز انسان از پیچیدگی های بدن و علم پزشکی است که طور طبیعی پس از سن ۲۵ سالگی شروع به از دست دادن سلول ها می کند. در حقیقت سلول های قدیمی از بین رفته و باز سازی و جوان سازی نمی شوند. این خود یکی از عواملی است که نشان می دهد شروع پیری مغز بسیار زودتر از شروع پیری جسم است. اما شما می توانید مغز خود را همیشه جوان نگه دارید که در این مطلب به چگونگی جوان سازی مغز میپردازیم. با ما همراه باشید…
عادتهایی در شیوه زندگی هر فرد وجود دارد که می تواند روند پیری را جلو بیاندازد و مغز را زودتر پیر کند. برعکسِ این عمل هم مورد آزمایش و تحقیق دانشمندان قرار گرفت. به نحوی که با انجام یک سری کارها و عادات صحیح زندگی می توان سلول های مغز را جوان نگه داشت تا بتوانند مدام خود را بازسازی کنند. با این رفتارها رشد سلولهای جدید را ترویج و مغز را تا حدی جوان نگه می دارند.
این بار به بررسی این عادات می پردازیم تا شما نیز به خوبی راه کارهای جوان نگه داشتن مغز را بشناسید.
زغال اخته
زغال اخته از خانواده توت ها است که این خانواده منابع بزرگ و قوی آنتی اکسیدان ها به شمار می روند. زغال اخته حاوی میزان بالایی فلاونوئید از نوع آنتوسیانین است. در حقیقت این عنصر یک رنگ کاملا طبیعی و مفید است. رنگ تیره زغال اخته از این عنصر گرفته شده است که توانایی نورون های جدید در مغز را بر عهده دارد.
ورزش و جوان سازی سلول های مغز
ورزش از جمله عادات بسیار خوبی است که می بایست در برنامه روزانه هر شخص قرار بگیرد. ورزشهای استقامتی می تواند رشد سلولهای جدید مغز انسان را تقویت کنند. در بیشتر تمرینات استقامتی پروتئین شناخته شده به نام FNDC5 تحریک شده و بدن از آن تغذیه می کند.
این پروتئین زمانی که وارد بدن انسان میشود، پروتئین دیگری به نام BDNF را تحریک کرده و شروع به تولید آن می کند .مجموع این پروتئین ها سبب رشد عصب های مغزی و تشکیل سیناپس های جدید خواهد شد. پس می توان گفت ورزش بیشتر از هر ماده غذایی دیگر در جوان شدن مغز موثر است.
مصرف امگا ۳
غذاهایی که غنی شده از اسید های چرب امگا ۳ هستند سبب رشد نورون ها در بدن انسان می شوند. آجیل، دانه های کتان، گردو، روغن زیتون همه از موادی هستند که از اسید های چرب امگا ۳ سرشارند. این مواد غذایی را در رژیم خود گنجانده و یا اینکه از مکمل های غذایی امگا ۳ مصرف کنید.
چای سبز بنوشید
تمامی مواد غذایی که آنتی اکسیدان دارند به رشد سلول های مغز مربوط می شوند. چای سبز یکی از نوشیدنی های مناسبی است که می تواند جایگزین چای سیاه و یا انواع کافی ها باشد. این چای میزان بسیار زیادی آنتی اکسیدان به بدن شما می رساند که به راحتی نورون های مغز را تقویت و بازسازی می کنند. اما باید در مصرف آن نیز زیاده روی نکرد.
تحرک بیرون از منزل
تردمیل و ورزشهای داخل اتاق و خانه را کنار بگذارید. قرار گرفتن پوست شما در برابر نور طبیعی خورشید ویتامین D بدن را تامین می کند.
در آفتاب ملایم قدم بزنید، پیاده روی کنید و تحرک داشته باشید تا بدن ویتامین D خالص را از نور خورشید به طور طبیعی جذب کند. این کار به شما کمک می کند تا رشد عصب ها را شاهد باشیم و عصب ها و سیناپس های جدیدی تولید شوند.
زردچوبه
مطالعات نشان داده است که زردچوبه به راحتی می تواند یک مغز آسیب دیده را درمان کند. خواص این ادویه جادویی برای تمامی اعضای بدن به خصوص مغز بسیار مفید است. شما به کمک این ادویه می توانید اختلالات عصبی را درمان و مغز را تا حد قابل توجهی جوان کنید.
شکلات تلخ
مسلما این خبر برای دوستداران شکلات بسیار مسرت بخش است اگر بدانند که شکلات تلخ می تواند برای مغز بسیار موثر و مفید باشد. شکلات تلخ به مرور زمان کمک می کند تا نورون های جدید رشد کنند و این خود شروع جوان سازی مغز است. به کمک این عناصر و عادات مغز می تواند تا حدی از روند پیری عقب بماند و شما به راحتی شاهد جوان سازی سلول های مغزتان باشید.



فروش محصولات استوک (کیس استوک . مانیتور استوک . لپ تاپ استوک . سرور استوک )

اشتراك گذاری نوشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *