"> فروختن خون خود برای ساختن بازی کامپیوتری! - اسپیکر حرفه ای | سینما خانگی | اسپیکر بلوتوثی | اسپیکر دوتکه | اول مال | فروشگاه اینترنتی

فروختن خون خود برای ساختن بازی کامپیوتری!

فروختن خون خود برای ساختن بازی کامپیوتری!

شاید این جمله را از دهان دوست و آشنا زیاد شنیده باشید که بر فرض مثال برای انجام فلان کار حتی فرش زیر پایم را هم فروختم. حال بازی ساز سرشناسی پیدا شده است که به منظور تکمیل مراحل تولید بازی کامپیوتری جدید خود مقداری از خون خود را از طریق اینترنت به فروش رسانده است!

البته عمل مذکور به دلیل عجز این بازی ساز برجسته از تامین بودجه ی لازم به منظور تکمیل مراحل تولید بازی کامپیوتری جدید خود صورت نگرفته و این عمل بیشتر جنبه ای نمادین و تبلیغاتی داشته است. در واقع اصل قضیه از این قرار بوده است که به تازگی کارگردان فعال و شناخته شده ی حاضر در عرصه ی بازی سازی یعنی ریچارد گریت مقداری از خون خود را به هنرمندی به نام استیو بوردنیاک داده است تا از آن ها جعبه هایی مفهومی برای فروش بسازد. به این ترتیب خیلی زود چیزی در حدود شش جعبه ی کوچک به سایز ۴٫۷۵ در ۹ در ۱ اینچ، مزین به خون آقای گریت و از جنس باکلیت، مس و شیشه ساخته شد و این جعبه های عجیب برای فروش به قیمت پنج هزار دلار (این قیمت برای هر کدام از این جعبه های کوچک بوده است) در وب سایت eBay قرار گرفت. با این حال از آن جایی که بخشی از مقررات وب سایت eBay اجازه ی داد و ستد اجزای بدن انسان (از جمله خون او) را به کاربران نمی دهد، آقای گریت مجبور شد که پکیج خون چکان خود را از وب سایت مذکور جمع آوری کرده و آن را در وب سایت مربوط به بازی جدید خود یعنی Shroud the Avatar: Forsaken Virtues برای فروش عرضه نماید. گفته می شود که این عمل ریچارد گریت بیشتر به منظور شناساندن هر چه بیشتر بازی مذکور به مخاطبان دنیای بازی های کامپیوتری صورت گرفته است و در عین این که بخشی از در آمد حاصل شده از فروش خون او به تکمیل مراحل ساخت بازی Shroud the Avatar: Forsaken Virtues اختصاص خواهد یافت، ما بقی وجوه به دست آمده از این داد و ستد نیز صرف امور خیریه خواهد شد. از قرار معلوم تا این جای کار و در زمان نوشته شدن این مطلب چیزی نزدیک به چهار عدد از جعبه های کوچک مزین به خون آقای گریت به فروش رسیده و تنها دو عدد از آن ها باقی مانده اند. ضمن این که این بازی ساز برجسته و سر شناس برای ثابت کردن این موضوع که هوادارانش خون پاک و خالص بریتانیایی او (ریچارد گریت متولد کمبریج بریتانیاست) را خریداری کرده اند، فرآیند اهدای خون خود برای ساختن جعبه های کذایی را به صورت زنده با علاقه مندان خود به اشتراک گذاشته است.

 فروختن خون خود برای ساختن بازی کامپیوتری!

تصویری از جعبه های پنج هزار دلاری مزین به خون پاک و خالص بریتانیایی ریچارد گریت که از قابلیت نصب بر روی دیوار هم بر خوردار است

گفتنی است که ریچارد گریت عمده شهرت خود را مدیون فعالیت در پروژه ی تولید مجموعه بازی های مشهور و پر طرفدار Ultima است. مجموعه بازی هایی که در طول دهه ی هشتاد و نود میلادی علاقه مندان فراوانی از سبک نقش آفرینی را بر گرد خود جمع کرده بودند و آقای گریت هم در پروسه ی تولید بسیاری از آن ها نقش هایی اساسی و کلیدی بر عهده داشت. در واقع جدید ترین تجربه ی ریچارد گریت در دنیای بازی های کامپیوتری یعنی بازی Shroud the Avatar: Forsaken Virtues (که تحت لوای استودیوی بازی سازی جدید او یعنی استودیو Portalarium در دست تولید و انتشار است) نیز در بسیاری از بخش های خود وامدار مجموعه بازی های Ultima است و به طور کامل با الهام از نسخه های موفق این مجموعه (به خصوص نسخه های ابتدایی آن) ساخته شده است. البته مراحل تولید بازی Shroud the Avatar: Forsaken Virtues هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است و از ماه های پایانی سال جاری میلادی به عنوان زمان انتشار رسمی این بازی یاد می شود. از سوی دیگر ریچارد گریت علاوه بر فعالیت های گسترده ی خود در صنعت بازی سازی، به دلیل فعالیت های فضا نوردی و سفر های شخصی فضایی اش نیز در میان مردم شهرت دارد و در کل فردی کاملاً شناخته شده در نزد بسیاری از مردم دنیا به شمار می رود. به هر حال باید دید که آیا فروش جعبه های مزین به خون آقای گریت هیچ تاثیر خاصی در میزان موفقیت بازی Shroud the Avatar: Forsaken Virtues در نزد مخاطبان یا تسهیل فرآیند عرضه شدن نسخه ی نهایی از این بازی به بازار خواهد داشت یا این که تنها در حد اقدامی مقطعی ، نمادین و پر سر و صدا باقی خواهد ماند. به هر حال بد نیست که بازی سازان هم وطن نیز با الهام از این اقدام آقای گریت، خون پاک و خالص آریایی خود را بر روی مداد تراش های ساخت داخل پاشیده و با فروش آن ها به قیمت ۵۰۰ ریال گامی در جهت شهرت هر چه بیشتر آثار در دست تولید خود (البته اگر اثری در دست تولید داشته باشند) در نزد مخاطبان بر دارند. البته توجه به قیمت ۵۰۰ ریالی این محصول ارزشمند و نمادین بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. چرا که فروش محصول یاد شده به قیمتی بالا تر از میزان مذکور، بعید است که هیچ مشتری خاصی را به سوی خود جلب نماید!

 

منبع : سخت افزار مگ



فروش محصولات استوک (کیس استوک . مانیتور استوک . لپ تاپ استوک . سرور استوک )

اشتراك گذاری نوشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *